Vanaf €100,- gratis verzendenOnze klanten beoordelen ons met een 9.1Meer collectie in de store op Koningsplein 13

Kenzo

New Arrivals 2018

Kenzo, een fascinerend en eigenzinnig modelabel met veel gezichten. De roots van dit expressieve merk liggen in Japan. De oprichter Kenzo Takada zette zijn gelijknamige modebedrijf op in modemekka Parijs. De creatieve designers achter het merk, Carol Lim en Humberto Leon, brengen continu een verrassende en innovatieve collectie uit. Stijlvolle velours truien worden moeiteloos gecombineerd met overhemden met psychedelische prints en multifunctionele jacks. De Japanse cultuur en de kleurrijke Flower Power en Punk tijd zijn terugkerend thema’s. Denk: rijzende zonprenten, een rooskleurig palet gebaseerd op de bloesem kersenbomen en abstracte dessins. Typerend voor het merk is het opvallende tijgerlogo. Het logo is inmiddels het handelsmerk van Kenzo geworden. Nieuwsgierig geworden? Bezoek onze webshop en ontdek de bijzondere wereld van Kenzo.

 

Filter op

Een smeltkroes van stijlen

In 1939 werd Kenzo Takada in Himeij in Japan geboren. Vervolgens vertrok Kenzo in 1964 naar Parijs om hier zijn modehuis te vestigen. In 1972 organiseerde Kenzo zijn eerste fashion show in Parijs. Kort daarop in 1983 introduceerde de modeontwerper zijn eerste collectie herenkleding. In 1988 lanceerde hij zijn eerste parfum voor vrouwen. In 1999 presenteerde Kenzo Takada zijn laatste show. Het jaar 2003 volgt en Antonio Marras werd als art director aangesteld. In 2011 stappen Carol Lim en Humberto Leon aan boord als het nieuwe designerteam van Kenzo. Het creatieve duo ontdekte het tijgermotief toen ze de Kenzo-archieven aan het bekijken waren. Ze besloten om het logo te borduren op een gebreide trui voor hun herfst-winter 2012/2013 fashionshow.

Leon wilde een casual trui voor zichzelf produceren die hij kon dragen tijdens de show. Maar dit bleek een lastige vraag te zijn. Leon wilde de trui van sweatshirt materiaal en deze sweatshirts werden nog niet geproduceerd bij Kenzo. Gelukkig ging het design-atelier overstag en produceerde voor Leon het sweatshirt. Leon’s versie van de trui kwam vervolgens in een reclamecampagne terecht. De trui kwam op een wachtlijst te staan naast zijn rivaal van modelabel Hermes Birkin.

De komst van het sweatshirt bleek een gouden move te zijn. De sweatshirts werden razend populair en gingen als warme broodjes over de toonbank. Tegenwoordig liggen de truien slechts twee of drie uur in de winkels en dan zijn ze alweer verkocht. Het bijzondere tijgerlogo is het signatuur van het merk geworden. Het feit dat de transformatie van de tijgertrui van vergeten gearchiveerd item naar succesvol mode item per ongeluk was, draagt bij aan de subcultuur. Kenzo blijft zich door ontwikkelen en dat werpt zijn vruchten af.

Op 3 november 2016 slaan Kenzo en de populaire Zweedse modeketen H&M de handen ineen en wordt Kenzo de nieuwe gastontwerper voor H&M. Het Parijse modehuis wil met deze samenwerking de identiteit en het verhaal achter het eigenzinnige merk vertellen aan een breed publiek. Daarnaast willen de designers samen met H&M alle fans en klanten uitnodigen om een kijkje te nemen in de ‘jungle’/ wereld van Kenzo.

Collectie Kenzo herenkleding

De collectie van Kenzo herbergt een uitgebreide en mooie serie kekke truien met bijzondere prints en in 3D wevingen, zomerse t-shirts, stoere omkeerbare bomber jacks en denim jasjes, kleurrijke overhemden met een opvallend dessin, mooie chino’s met bijvoorbeeld een grafische print, luchtige bermuda’s, sportieve schoenen, zonnebrillen, horloges, portemonnees, hippe rugzakken en unieke mobiele telefoonhoesjes met het kenmerkende Kenzo tijgerlogo.

De cultuur, architectuur en andere facetten van Japan zijn een belangrijke inspiratiebron voor de designers van Kenzo. Tevens herleven trends uit de Flower Power tijd in de vele collecties van het modelabel. Stijlbewuste en artistieke heren die zich onderscheidend en met flair willen kleden zullen vallen voor Kenzo. In onze online store kunt u de nieuwste mode items van dit merk bewonderen.